Kurser


Find et af mine madlavningskurser nær dig

Bælgfrugter for begyndere


De officielle danske klimakostråd anbefaler, at vi spiser mindre kød og flere bælgfrugter – mere specifikt skal vi spise 100g om dagen. Bælgfrugter har et højt indhold af protein, kostfibre, vitaminer og mineraler og har samtidig et lavt klimaaftryk.
På kurset skal vi lave simple og velsmagende vegetariske retter med bønner, linser og ærter.
Du får viden om og inspiration til, hvordan du kan få dit proteinbehov dækket uden kød.


Vesterbro, onsdag 10. januar 2024 kl. 17-20.25

(få pladser tilbage)

 

Kastrup, tirsdag 6. februar 2024 kl. 17-20.30

(UDSOLGT)


Frederikssund, onsdag 7. februar 2024 kl. 17.30-21

(UDSOLGT) 


Charlottenlund, torsdag d. 8. februar 2024 kl. 17-20.30

 

Vesterbro, lørdag 10. februar 2024 kl. 11-14.25

(UDSOLGT) 


Hvalsø, søndag 11. februar 2024 kl. 11-14.30

(UDSOLGT)

 

Hvidovre, søndag 25. februar 2024 kl. 11-14.30

(få pladser tilbage)


Kastrup, onsdag 13. marts 2024 kl. 17-20.30

(UDSOLGT)

 

Lyngby, torsdag 21. marts 2024 kl. 17-20.25

 

Birkerød, torsdag 11. april 2024 kl. 17-20.25

(få pladser tilbage)

 

Roskilde, onsdag 1. maj 2024 kl. 17-20.30

(UDSOLGT)


Valby, torsdag 23. maj 2024 kl. 17-20.25

(få pladser tilbage)


Nørrebro, lørdag 22. juni 2024 kl. 11-14.25

(få pladser tilbage)


Kastrup, onsdag 26. juni 2024 kl. 17-20.30

(få pladser tilbage)


Kikærternes Verden


Kikærter kan meget mere end humus og falafel.
På dette kursus lærer du om kikærtens mange muligheder for anvendelse, når vi laver forskellige retter med kogte kikærter, kikærtemel og vandet fra kikærtedåsen, aquafaba, som til nogle opskrifter kan bruges på lige fod med æg. Besøg kikærternes spændende verden og oplev hvordan den lille bælgfrugt kan varieres til forskellige smage i forskellige retter.


Bag med bælgfrugter


Vidste du, at bælgfrugter kan bruges i bagværk og desserter?

På dette kursus lærer du om bønnernes forskellige egenskaber i det søde køkken, herunder hvordan linser og ærter kan erstatte nødder, hvordan bagværk kan holde sig frisk længere med brug af bønner samt hvordan du kan optimere næringsindholdet i søde sager, så protein- og kostfiberindholdet bliver højere og derved giver en større mæthedsfornemmelse.


Hvalsø, fredag 9. februar 2024 kl. 17-20.30

(UDSOLGT)

 

Hvidovre, søndag 17. marts 2024 kl. 11-14.30

 

Brøndby, torsdag 18. april 2024 kl. 17-20.30

 

Kastrup, onsdag 24. april 2024 kl. 17-20.30

(få pladser tilbage)

 

Roskilde, torsdag 25. april 2024 kl. 17-20.30

(få pladser tilbage)

 

Vesterbro, torsdag 13. juni 2024 kl. 17-20.25

(få pladser tilbage)

Bælgfrugternes verden

- rundt om bælgfrugterne


De officielle danske klimakostråd anbefaler at vi spiser 100g bælgfrugter om dagen, men det kniber med inspirationen for de fleste danskere, der i gennemsnit spiser 2g om dagen.
Bælgfrugter har et højt indhold af protein, kostfibre, vitaminer og mineraler og har samtidig et lavt klimaaftryk.
På dette hold skal vi rundt om bælgfrugterne på tre aftener, hvor hver aften er dedikeret til hhv. bønner, linser og ærter. Vi skal lave alverdens retter af bælgfrugter, såsom gryderetter, pastaretter, brød, dips, snacks, desserter og meget mere.


1: Bønner
Lær hvordandu varierer en hel buffet med kidney-, lima-, cannellini- og edamamebønner samt sorte og hvide bønner. Du får inspiration til hvordan hele måltider kan sammensættes, når vi laver forskellige retter som gryderetter, spreads og kager.


2: Linser
Kender du til puy-, beluga-, grønne og røde linser? Du lærer de forskellige linser at kende, når vi skal lave en hel buffet bestående af bl.a. grønt­sags­fri­ka­del­ler, brød og desserter.


3: Ærter
Mød den klassiske grønne frostært, gule og grønne flækærter, kikærter og Ingrid ærter, når vi samler en buffet af bl.a. supper, salater og snacks. Få viden og inspiration til at inddrage flere ærter i din mad.


Charlottenlund,

tirsdage 14., 21. og 28. maj 2024 kl. 17-20.30 


Frederikssund,

torsdage 16. maj, 30. maj og 6. juni 2024 kl. 17-20.30

(UDSOLGT)